RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen   BX Club Nederland 

buitenste ashoes vervangen
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BX Club Nederland Forumindex -> Technisch probleem
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mpostma_142

BerichtGeplaatst:     Onderwerp: Reageren met citaat

leon schreef:
laat ik even in het midden of je dan beter de bakolie kan verversen ja(leon) of nee(marten)
schone vloeistof geeft wel altijd een fijn gevoel dat het allemaal net iets minder slijt vooral bij kostbaarspul zoals een versnellingsbak

Je kan er altijd voor kiezen of je het wel of niet wilt vervangen. Als het jaren geleden voor het laast is gedaan, zou ik die as er gewoon lekker helemaal uittrekken en de olie gelijk mee pakken.

Bij mij zit er altijd schone transmissie olie in. Als er dan eens een hoesje scheurt, is het een stuk makkelijker om dat stukje as gewoon in de bak te laten zitten (met die schone olie) en het op die manier te doen.

Ben bezig met het vervangen van de stofhoes, wielzijde van linker aandrijfas van mijn BX 19 TZI Break gebouwd in 1993. Jammer genoeg geeft de fotolink een =404 page not found=.
Heb de aandrijfas op de werkbank liggen. Vorige keer was het me gelukt de hoes met veel kracht over de homokineet te trekken. Deze hoes is erg stug (oud exemplaar?) en klaarblijkelijk nemen ook mijn krachten af maar het lukt dus allemaal voor geen meter.
Nu lees ik dat de homokineet gedemonteerd kan worden?? Hoe??
Zonder foto's durf ik dat niet zomaar. Heb in mijn leven door lompe kracht al teveel dingen kapot gemaakt.
Iemand foto's of tips?

Bi voobaat dank, Carel.
Terug naar boven
c.ruysink

Met wrikken en trekken de homokineet aan de versnellingsbakzijde kunnen splitsen. Toen was het verdere demonteren ook wel duidelijk. Geen kracht meer nodig.
Alles zit weer heel lekker. Op naar de keurmeester.

Carel.
Terug naar boven
HvdL

En is de keuring goed afgelopen? Overigens (heb je nu niets meer aan, maa goed), leg ik een hoes altijd eerst in heet water. Wordt het ding lekker zacht en soepel van. Nooit gedonder mee. Niet-originele ashoezen zijn vaak dunner en soepeler en makkelijker aan te brengen, doch gaan eerder stuk.

Als je eindelijk weet dat de koppeling uit elkaar kan is het verder recht toe, recht aan. Met aandachtig lezen en wat nadenken kom je er wel.
De APK was buiten de hoes alleen een kapot lampje van de nummerplaatverlichting. Hoera.
Heb intussen volgens schema de LHM ververst. Oude was nog mooi groen en de filters praktisch schoon maar de verbetering in gedrag was toch erg goed merkbaar. Een goede investering. Nu met komend Nieuwjaar de oliebollen laten testen.
Wat een fijne auto toch. Very Happy

Carel.
Terug naar boven
jan

Op 16 juni is er een bollen/BBQ meeting, althans dat van die bollen meen ik te weten.
De olie/beerbollen meeting is helaas niet meer.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BX Club Nederland Forumindex -> Technisch probleem Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: