RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen   BX Club Nederland 

BX zandvoorta
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 44, 45, 46  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BX Club Nederland Forumindex -> Galerij
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zandvoorta

BerichtGeplaatst:     Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, zoveel kaas heb ik nog niet van autotechniek gegeten hoor Laughing
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1
Terug naar boven
jan

Het is vooral een priegelklusje. Heel technisch, och, het begint met het begin en eindigt met het eind...
Terug naar boven
leon

jan schreef:
Octopus is best zelf te doen hoor, groot of klein.

zeker bij een 1400 met 150 motor(en die octopi gaan het langst mee)

Dit weekend even bezig geweest. Bij starten en omhooggaan geen lekkage maar als ik de auto dan laat zakken spuit het ergens uit. In de buurt van de voorste hoogteregelaar, bovenop de chassis balk. Nog niet kunnen vaststellen welke leiding het is. Eerst even lhm kopen. Hij stort het er wel erg snel uit. Shocked
Zal dus wel ergens een lek in de octopus zitten, dat is ook een samenraapsel van tussenstukjes en zo dus al veel vaker lek geweest.
Zit er nu aan te denken om de auto eerst te schorsen en dan alle klusjes te doen die ik zelf kan doen en dan volgend voorjaar groot leiding onderhoud en een verse APK. Moet ook optisch nog genoeg aan gedaan worden dus eerst een jaartje klussen en dan met vertrouwen weer rijden lijkt me eigenlijk wel het beste. Heb op dit moment niet veel vertrouwen in het origineel leidingwerk.....
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1
Terug naar boven
Chinco

Klussen aan een rijdende (en rijdbaar gehouden) auto is absoluut veel motiverender.
Terug naar boven
zandvoorta

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Dit weekend maar eens goed kijken waar hij lekt. Misschien kan ik het simpel maken. Een professional erbij kan altijd nog Very Happy
Terug naar boven
leon

simpel maken evt een noodreparatie en later definitief repareren kan ook, je hebt tenslotte een of 2 andere autos rijden

en ja va sept belasting vrij en die dame kost maar een paar tientjes per maand belasting..

mm je plaats van lekkage klinkt gelijk aan mijn lekkage, dat was de slang op de hoogteregelaar, die gaat met een heel kort Bochtje de octopus in, precies op een gevulcaniseerd koppelstuk. Oplossing: of een kompleet nieuwe octopus door de koets vlechten (eenvoudig maar veel priegelwerk) of wat ik gedaan heb bij de onderdelenboer een koppelstukje voor slang gehaald en een stukje benzineslang en dat koppelstukje dat blok van de octopus in en daar de slang op en dan met een nette bocht naar de hoogteregelaar. (officieel zou dat een nood reparatie zijn, maar ik vind het een prima definitieve oplossing.
octopus vervangen is echt veel werk maar echt niet moeilijk (nieuwe octopus naast de oude leggen, en dan alle aansluitingen overzetten op de nieuwe, echter hij ligt dus van je lhm pot tot aan het linker voorwiel, en bij de hoogteregelaar zit de koppeling naar je kleine octopus (achter))

Dit weekend maar eens kijken waar het lek zit maar wat is het handigst om de octopus te benaderen? Van onder de auto of onder de motorkap?

Zou mooi zijn om het eerst weer lekvrij te hebben. Volgend jaar wil ik wel al het leidingwerk inclusief retour laten vervangen. Wilt toch over 10-20 jaar nog in deze BX kunnen rijden Mr. Green
Terug naar boven
paul mes

lastig om bij de voorste hoogte regelaar te komen om het te zien, ik denk het meeste kans van boven, deze zit op je subframe net een cm of 10/15 van het midden aan de rechterkant. anders de beste blik vanaf de achterkant van het subframe onder de auto. maar pak een goede lamp, die zul je nodig hebben en trek rustig wat slagen etc. aan de kant (maar forceer natuurlijk niets omdat de meeste slangen daar van je octopus zijn)
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BX Club Nederland Forumindex -> Galerij Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 44, 45, 46  Volgende
Pagina 3 van 46

Ga naar: